בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים

טופס צור קשר

דורון בלדינגר מומחה לבדיקת אותנטיות תמונות וצילומים, פיענוח, ניתוח, השוואה וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם.
מעל 20 שנות ניסיון.
עד מומחה בבתי המשפט.
לייעוץ טלפוני ראשוני ללא התחייבות התקשרו: 054-421-2424, או שלחו הודעת whatsapp נשמח לשמוע מכם.

תמונות וצילומים דיגיטליים, מהווים כיום מקורות משמעותיים להוכחת טענות הצדדים בתהליכי חקירה ומשפט ומשמשים לא אחת כראיות המבססות הכרעות דין בתיקים משפטיים.

בזכות נגישות המדיה החברתית והשכיחות הרבה של מצלמות איכותיות בטלפונים הסלולריים, הולכת ומתפתחת עלייה דרמטית בכמות התמונות והצילומים המוגשים, חדשות לבקרים, כראיות בבית המשפט וגם לרשויות החקירה ואכיפת החוק, על ידי אזרחים ועדים.

לאור הזמינות הרבה כל כך של טכנולוגיות מתקדמות וכלי עיבוד תמונה, הקיימים וזמינים באופן חופשי במרשתת ואפילו כאפליקציות המותקנות על המכשירים הסלולריים הזמינים כל כך בציבור, כך עולה גם השכיחות של תמונות וצילומים המוגשים כראיות בהליכי חקירה ומשפט, לאחר שעברו שינויים ועריכה. מצב עניינים שכזה, מזמן לביהמ"ש ראיות בדויות, שעלולות להטות דין כאשר הם מוצגות בתיקי חקירה ומוגשות בהליך המשפטי.

גם בתי המשפט כבר מבינים ומודעים עד כמה קל לערוך תמונה דיגיטלית בימנו ולכן מומחים מתבקשים לעיתים קרובות לנתח את אותנטיות הצילומים ואת מקוריותם של קובצי התמונה הדיגיטליים.

בזכות כלים (מדעיים) מתקדמים ודרכים יצירתיות, ניתן גם ניתן לאמת את המידע בצורה מדויקת, לבצע חקירה יסודית של אותנטיות תמונות וצילומים, תוך הקפדה על אמינותם ומקורם של הקבצים הדיגיטלים וכך להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) שהיא אבן יסוד בהליכי חקירה ומשפט של ימינו.
לאור הנגישות, קלות הביצוע ואפשרויות העריכה והזיוף המגוונות וזמינות כל כך בעידן הדיגיטלי, כמות תיקי הזיוף והמרמה החלו לצבור תאוצה והם נמצאים בעלייה מתמדת. לכן, זו העת לבחון ראיות בכלים חדישים ובטכנולוגיות מתקדמות, כדי לתת מענה בהתמודדות אל מול האתגרים החקירתיים החדשים, המתפתחים בתחום המדיה המשפטית.

מעבר לגילוי מניפולציות בקבצים הדיגיטליים, חשובה לא פחות גם דרך הצגת הדברים בצורה אמינה ומקצועית בבית המשפט, על מנת שזה יוכל להתרשם ולקבוע האם מקבל או לא מקבל ראיה מצולמת כאמינה.

הכלים המתקדמים בהם אנו עושים שימוש בתחום הוידאו והתמונה, משמשים במעבדות מובילות לזיהוי פלילי, ברשויות אכיפת החוק, הצבא, הביטחון והממשל ברחבי העולם.
מדובר בכלי רב עצמה הכולל עשרות פילטרים המיועדים לבחינה וגילוי של זיופים, עריכה ומניפולציות בתמונות וצילומים, הן ברמת התוכן והן ברמת המאפיינים והעקבות הדיגיטליים של קובץ התמונה.

המומחה, דורון בלדינגר, הינו מהנדס אלקטרוניקה בהכשרתו, יוצא הייטק, מהתחום של פיתוח חומרה. ככזה, הבנתו וניסיונו הרב בתחום הטכנולוגי ולצד זאת הכשרתו המשפטית והתמחותו הייחודית בתחומי המשפט הפלילי, מאפשרים לו לנצל את הכלים הטכנולוגיים החדישים והמתקדמים ביותר בעולם, כדי להגיע אל חקר האמת גם בתחום זה.

להלן שתי דוגמאות לאיתור זיופים:

מה הוא התאריך הנכון בו נתקבל מסמך ומה יהיו ההשלכות המשפטיות לגילויו?

גילוי זיוף וקביעת התאריך האותנטי, בו התקבלו חומרים בלשכת הוצל"פ, היא קביעה משמעותית לתוצאת תיק אזרחי מסוג זה.

בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם

איזו היא התמונה האותנטית ומה היא התמונה המזויפת, שישפיעו על קביעת גודלו של הקליע שנמצא בזירת ירי?

גילוי זיוף או אימות אותנטיות של תמונות וצילומים מזירה פלילית, יש בהן להביא לזיכויו או להרשעתו של נאשם בפלילים.

בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם

מאמרים נוספים

יעוץ הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית
תחומי מומחיות

יעוץ, הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית

במסגרת הטיפול בתיק המשפטי, מומלץ להיעזר במומחים שמלווים את עורכי הדין, הן מבחינת יעוץ והכוונה בכיווני חקירה אפשריים והן מבחינת הגדרת וכתיבת השאלות לחקירות נגדיות של מומחי הצד שכנגד ו/או המשטרה ו/או הפרקליטות.

להמשך קריאה »
שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור
תחומי מומחיות

שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור

צילום מקצועי להוכחת נזקים, מקובל בתיקים כגון: תביעות ביטוח, רשלנות רפואית, ליקויי בנייה, שריפות וכדומה.
הפקת סרט שחזור זירה מקובל בתאונות דרכים, שריפות ותיקים פליליים מורכבים.
אנו יוצאים לשטח ומצלמים שיחזור של הזירה, לאחר שניתחנו אותה עפ"י מצלמות אבטחה וראיות שונות שקיבלנו. אנו מפיקים סרטון שיחזור זירה אשר מבהיר נקודות שנויות במחלוקת וזה מוגש לביהמ"ש ביחד עם חוות דעת המומחה.

להמשך קריאה »
מדבר שקר תרחק
מאמרים

מדבר שקר תרחק

26/09/2011

בבית המשפט האיסור הוא אף חמור יותר – מדבר שקר תרחק, לא רק שאסור לשקר, אלא שחייבים להתרחק מכל דבר שעלול להיראות כמו שקר או להביא לידי שקר. בית המשפט חייב להיות מקום של אמת צרופה. אבל כנראה שמימרה זו לא חלה על אלה שאמונים על שמירת החוק והסדר, הינו המשטרה והפרקליטות.

להמשך קריאה »
למה שמדינת ישראל תערער על תחושותיה של אמא המזהה את בנה בוידאו החמאס?
מאמרים

למה שמדינת ישראל תערער על תחושותיה של אמא המזהה את בנה בוידאו החמאס?

מיד עם פרסומו של סרטון החמאס, בו מראים לראשונה את אברה מנגיסטו, השבוי בידיהם כבר 8.5 שנים, התחילו הדעות החלוקות, הספקולציות, מקדמי האג'נדות והמומחים השונים לבחוש. כל ערוץ תקשורת, יצא עם כתבת תחקיר משלו ונראה כאילו המכנה המשותף לכולם, הוא הספק, או אולי יצירת הספק במכוון, בשאלה: האם אכן מדובר באברה מנגיסטו או באחיזת עיניים?

להמשך קריאה »