כך חוקרים תיק רצח

טופס צור קשר

הסרטון מציג דוגמאות בולטות ששודרו בטלוויזיה בשני תיקים מהגדולים והמורכבים שידעה המדינה, בהם מעורב המומחה דורון בלדינגר. תיק הרצח של הרב משה טלבי ז"ל ברבבה ותיק הרצח של הילדה תאיר ראדה ז"ל בבית הספר "נופי גולן" שבקצרין, פרשה כואבת ומורכבת הידועה גם כ"פרשת זדורוב".

מאמרים נוספים

ניתוח וידאו ותמונה
תחומי מומחיות

ניתוח וידאו ותמונה

פעולות ניתוח וידאו ותמונה מתבצעות על חומר שנאסף בזירת הפשע, או זה שהתקבל מבית המשפט או מטעם בעלי הדין או בא כוחם. המטרות העיקריות בפעולות אלו הן:
א. לשפוך אור על אשר התרחש בזירה ולהגיע לממצאים העוזרים בקידום החקירה.
ב. לצורך בדיקת אותנטיות של החומר (צילומים / הקלטות) מבחינת קבילותו המשפטית לשמש כראייה עפ"י דיני הראיות.

להמשך קריאה »
תתכוננו לקיץ של מעצרים
מאמרים

תתכוננו לקיץ של מעצרים

25/06/2012

רגע לפני שתהפכו את הסלולרי שלכם לטייפ מנהלים, חשוב שתדעו.
השרות 90* יכול להוות אולי אלטרנטיבה למקרה "אין ברירה", אך זה לא פתרון לצורכי הקלטה, שישמש כנשק יום הדין ויעזור לכם בשלב ההוכחות בביהמ"ש.

להמשך קריאה »
זיהוי קול ודובר
תחומי מומחיות

זיהוי קול ודובר

בדיקות להשוואת קולות וזיהוי דוברים בהקלטה, הפכו לאחד הנדבכים החשובים בבדיקת ראיות מוקלטות (שמע), שכן אם בעבר בעלי דין ניסו לתקוף את הראיה המוקלטת שהוגשה כנגדם במישור האותנטיות של קובץ ההקלטה ולהוכיח טענותיהם כי הקובץ עבר התערבות מאוחרת ע"י עריכה ("בישול"), בבואם להתמודד עם הקלטה שלא מצאו בה חשד לפגם, יכול כי יחליטו לבחור בטענה משפטית אחרת ויטענו: "זה לא אני בהקלטה". אך גם עניין זה כאמור ניתן לבחינה והשוואה.

להמשך קריאה »
פענוח תאונות מתיעוד והפקת סרט שיחזור
תחומי מומחיות

פענוח תאונות מתיעוד והפקת סרט שיחזור

פענוח וניתוח צילומי זירת תאונה (תאונות דרכים, תאונות עבודה, חבלות וכדומה)…
עפ"י הממצאים שתועדו ע"י המז"פ המשטרתי, או כפי שמצויים בחומר ראיות אשר הוגש בתיק בית המשפט. ניתן ללמוד ולנתח את זירת התאונה מהתיעוד הקיים. ניתוח זה יביא לידי הבנת המתרחש וישמש לצורכי קידום תהליכי חקירה ו/או בדיקת טענות הצדדים במשפט. כשנדרש, ניתן גם לתעד צילום שחזור לצורך המחשת וחידוד תוצאות הבדיקה.

להמשך קריאה »
מעבדת קול
תחומי מומחיות

מעבדת קול

בדיקות אותנטיות של הקלטות שמע וכמו גם בדיקות להשוואת קול וזיהוי של דוברים בהקלטה, הפכו לאחד הנדבכים החשובים בבדיקת ראיות מוקלטות (שמע).

באמצעות ציוד אולפן ייחודי ומשוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים בדיקות אותנטיות לאיתור עריכה ו/או התערבות בהקלטות שמע וגם בדיקות להשוואת דוברים בהקלטה ע"י מערכת "מנוע זיהוי דובר" ביומטרית.

להמשך קריאה »
איך אתם ישנים בלילה?
מאמרים

איך אתם ישנים בלילה?

07/05/2010

חיבור מאת דורון בלדינגר, לזכרה של תאיר ראדה ז"ל ובעקבות תגובת מח"ש שלא לחקור תלונה שהוגשה ע"י צוות מז"פ אזרחי, נגד מומחה הנעלים של המשטרה בחשד לעריכה וזיוף עקבות נעליו של זדורוב על מכנסי המנוחה.

להמשך קריאה »