מדבר שקר תרחק

טופס צור קשר

בבית המשפט האיסור הוא אף חמור יותר – מדבר שקר תרחק, לא רק שאסור לשקר, אלא שחייבים להתרחק מכל דבר שעלול להיראות כמו שקר או להביא לידי שקר. בית המשפט חייב להיות מקום של אמת צרופה. אבל כנראה שמימרה זו לא חלה על אלה שאמונים על שמירת החוק והסדר, הינו המשטרה והפרקליטות.

רק היום (שני, 26/09/2011) דווחנו על הפרשה החדשה, "פרשת התאונה" של פלמר ובנו, ומסתבר כי המשטרה שינתה את גרסתה מיום שישי האחרון וכעת היא טוענת שבסבירות גבוהה ניתן לקבוע שה"תאונה" שבה נהרגו אשר פלמר ובנו, נגרמה משיטת פיגועים "חדשה" של יידוי אבנים בתוך כדי נסיעה.

והינה שוב המשפחה טוענת : "המשטרה טייחה עובדות", ואילו מפקד מחוז ש"י טוען מנגד: "הטענה הזוייה".

וכאן נזכיר שוב את פרשת הרב משה טלבי ז"ל, שגם במקרה זה, טענה המשפחה לטיוח. השאלה היתה האם היה מדובר ברצח או התאבדות? ואכן לאחר חודשים רבים של חקירות ולאחר התערבות מומחים מטעם המשפחה, כמו גם התערבות משמעותית של התקשורת, הן הכתובה (ידיעות אחרונות) והן האלקטרונית (ערוץ 2 בתוכנית התחקירים 360), הוסכם לבסוף שיש לחזור ולחקור את התיק כתיק רצח דווקא ולא לסגור אותו כעוד מקרה התאבדות.

אם נמשיך ונרחיק למקרה נוסף בעבר, אותו רצח נפשע של תאיר ראדה ז"ל בת ה-14, בבית ספר נופי גולן שבקצרין, שמהרגע הראשון זכה למאמצים רבים מצד המערכת כולה, הן בית הספר, הן המועצה, הן הועדים וכמובן שגם המשטרה והפרקליטות, שעשו הכל על מנת להוכיח שאין אפשרות כי הרצח בוצע ע"י בני נוער.

וכך למעשה מלכתחילה נעצרו רק אנשים בוגרים בפרשה, שלושה במספר, עד שרומן זדורוב נפל כפרי בשל בידי חוקריו והוכרז כרוצח באסיפת העיתונאים שערכה המשטרה בה הכריזה "הרוצח בידנו" עוד בטרם הושלם השחזור.

גם אחרי שנים, כאשר הוכח מעל כל ספק שהתיק הזה נגוע בשיקולים זרים וגם כאשר הוכחו שמותיהם של המעורבים האמיתיים בפרשה, דאגו שומרי החוק אשר טיפסו ועלו כבר על אילנות גבוהים, לשמור על ההחלטה ועל היציבות.

ככה זה, על מנת לשמור על יציבות המערכת ולהסתיר את האמת המרה והכואבת מהציבור ניתן לעוור את עיניו:

פיגוע הופך לתאונה.

רצח הופך להתאבדות.

ורצח ילדה ע"י בני נוער המונעים מקנאה הופך לרצח ע"י מבוגר ללא מניע.

הכל למען הרגיעה, שהרי אין אנו רוצים לזרוע פחד בקרב הציבור הנוהג בכבישים ובוודאי שאיננו רוצים לגרום לפאניקה בקרב ההורים השולחים את ילדיהם למקום "הכי מוגן" עבורם – בית הספר.

כמו בת יענה מכסים את עיני הציבור, כאילו אין בעיה.

הגיע הזמן להודות:

הפכנו לחברה אלימה ביותר בזכות הטיוח, חוסר המאמץ להגיע לחקר האמת והעדר טיפול וענישה משמעותיים.

רק אתמול שודרה בחדשות ערוץ 2 כתבה על סטיות ילדים. בני נוער שמצלמים את חברותיהם בעירום ובמצבים מביכים ומעלים זאת לרשת באתרי זימה שונים. (ואחר כך כשילד מתפרק לגודל התסכול והבושה – יסגר עוד תיק כהתאבדות).

הגיע הזמן שנודה שאיבדנו כיוון וצלם אנוש.

רמת הוונדליזם והפשע חוגגים במחוזותינו ואנו ממשיכים לעצום את עיננו ולשיר בגאווה "עוד לא אבדה תקוותנו…".

הגיע הזמן להתעורר ומהר ולתבוע את השינוי החברתי – משפטי, האמיתי עכשיו:

די לטיוח בשם היציבות.

עד מתי תמשיך המערכת לקבוע "אמת או יציב – יציב עדיף" ?

הגיע הזמן לצאת למלחמה האמיתית על האמת והצדק,

אמנם זו לא מלחמת קוטג', אבל זו בהחלט מלחמת קודש.

הצטרפו עכשיו לקבוצה בפייסבוק: סיירת לוחמי הצדק למען משפט צדק בישראל

http://www.facebook.com/groups/justice4us/

כותב המאמר: דורון בלדינגר,

מהנדס, מומחה וידאו וסאונד לתחום החקירות והמשפט הפלילי.

עד מומחה במגוון תיקים משפטיים, חלקם מהגדולים, המורכבים והמוצדקים יותר במדינת ישראל.

לאתר המומחה והדף: כך חוקרים תיק רצח!

מאמרים נוספים

בדיקת זיוף מסמכים
תחומי מומחיות

בדיקת זיוף מסמכים

בעזרת כלים מתקדמים, ניתן לגלות זיופים, שינויים ומניפולציות עריכה, שבוצעו בצילומים, סריקות ותמונות דיגיטליות של מסמכים הנחזים להיות מסמך המקור ובשעה שהמקור (מסמך הנייר החתום) לא הוגש כראיה ובעלי הדין טוענים שאינו בנמצא.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות קובצי התמונה והצילומים, הן ברמת התוכן והן ברמת העקבות והמאפיינים הדיגיטליים של קובצי התמונה, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותם לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »
האזנת סתר – מה מותר ומה אסור?
מאמרים

האזנת סתר – מה מותר ומה אסור?

2/06/2008

על מנת שהקלטה תוגדר בתור הקלטה חוקית, ולא תיכנס תחת הגדרת "האזנת סתר בלתי חוקית", על ההקלטה להיות מבוצעת כאשר לפחות אחד מן המשתתפים מודע לביצועה ומסכים לקיומה.

להמשך קריאה »
בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם
תחומי מומחיות

בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים

בעזרת כלים (מדעיים) מתקדמים ביותר, ניתן לגלות זיופים ושינויים, שבוצעו בצילומים ותמונות דיגיטליות ע"י מניפולציות עריכה, או לחלופין להוכיח את אותנטיות התמונות והצילומים ולאתר את המידע המוכיח את מקוריותם.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות התמונות והצילומים, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותן לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »
שילוב של תמלול חזותי בתוך כדי הקלטת שמע או סרטון וידאו.
תחומי מומחיות

שילוב תמלול חזותי עם הקלטת אודיו / וידאו

באולפננו ניתן להפיק מדיות אשר כוללות את טקסט התמלול בתאום ובסינכרון מלא לתוכן ההקלטה (וידאו וסאונד), שילוב התמלול ככתוביות רצות מאפשר לביהמ"ש הבנה טובה יותר של הדברים שנאמרו, ללא הצורך במעקב אחרי מסמכי התמלול אשר מוגשים בנפרד. ראה סרטון הדגמה.

להמשך קריאה »
סינון רעשים מהקלטה
תחומי מומחיות

סינון רעשים מהקלטה

באמצעות ציוד אולפן משוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים פעולות לסינון רעשים ושיפור איכות השמע בהקלטות שהוקלטו בתנאים קשים. זאת על מנת שיוכל בעל הדין לפנות עם הקלטות אלה למשרדי תמלול ולהוציא את מרב המלל שנאמר ע"י הדוברים בהקלטה. כל זאת כמובן תוך שמירה על אותנטיות קובץ המקור.

להמשך קריאה »