סמינריון משפטי – זכויות נאשמים וחשודים

טופס צור קשר

לחצו כאן להמשך קריאה

ספטמבר 2014

מחקר משפטי מקיף העוסק בדיון בהרשעות שווא המבוססות על הודאות שווא, אשר מושגות בתרגילים ושיטות חקירה נפסדות, וכל אלו ביחד ולחוד מביאים בסופו של דבר לעיוות הדין ולמשפט מרובה קורבנות, הן קורבן העבירה עצמו והן קורבן המערכת שהרשיעה חף מפשע.

על הבעייתיות והסכנה שבהרשעת חפים מפשע, על הודאות שווא ואי יכולתו של ביהמ"ש לזהותן, על הרשעת חפים מפשע, היקף התופעה, הביקורת ודרכים לפתרון ע"י ה"מודל המקביל".

מאמרים נוספים

חוות דעת מומחה
תחומי מומחיות

חוות דעת מומחה

עדות מומחה מוגשת לביהמ"ש בכתב, כמסמך חוות דעת מסודר עפ"י פקודת הראיות.
המומחה מצהיר כי חוות דעתו שבכתב, כמוה כעדות מעל דוכן העדים.
והצד השני במשפט רשאי לבקש לחקור את המומחה בחקירה נגדית.

להמשך קריאה »
חילוץ הקלטות מסלולאר ומרשת האינטרנט
תחומי מומחיות

חילוץ הקלטות מסלולאר ומרשת האינטרנט

כיום, רבות מההקלטות מבוצעות דווקא תוך שימוש במכשירי סלולאר הזמינים לכל ומתעדים הכל. מידע רב של צילומים והקלטות מועלה ע"י המשתמשים השונים והוא זמין ברשתות החברתיות ובאינטרנט. לעיתים מדובר במידע רב ערך לשם פענוח זירות עבירה או לשם הוכחת טענות משפטיות אשר מעלים הצדדים להליך משפטי.

ברשותנו היכולת לחלץ מידע זה וכמו כן לגבות ולתעד אותו בצורה ראויה ואמינה מבחינת קבילותו המשפטית לשמש כראייה בביהמ"ש ו/או לצורך קידום חקירות משטרה.

להמשך קריאה »
שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור
תחומי מומחיות

שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור

צילום מקצועי להוכחת נזקים, מקובל בתיקים כגון: תביעות ביטוח, רשלנות רפואית, ליקויי בנייה, שריפות וכדומה.
הפקת סרט שחזור זירה מקובל בתאונות דרכים, שריפות ותיקים פליליים מורכבים.
אנו יוצאים לשטח ומצלמים שיחזור של הזירה, לאחר שניתחנו אותה עפ"י מצלמות אבטחה וראיות שונות שקיבלנו. אנו מפיקים סרטון שיחזור זירה אשר מבהיר נקודות שנויות במחלוקת וזה מוגש לביהמ"ש ביחד עם חוות דעת המומחה.

להמשך קריאה »
בדיקת זיוף מסמכים
תחומי מומחיות

בדיקת זיוף מסמכים

בעזרת כלים מתקדמים, ניתן לגלות זיופים, שינויים ומניפולציות עריכה, שבוצעו בצילומים, סריקות ותמונות דיגיטליות של מסמכים הנחזים להיות מסמך המקור ובשעה שהמקור (מסמך הנייר החתום) לא הוגש כראיה ובעלי הדין טוענים שאינו בנמצא.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות קובצי התמונה והצילומים, הן ברמת התוכן והן ברמת העקבות והמאפיינים הדיגיטליים של קובצי התמונה, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותם לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »