בדיקת זיוף מסמכים

טופס צור קשר

דורון בלדינגר מומחה לבדיקת זיוף מסמכים, אותנטיות תמונות וצילומים, פיענוח, ניתוח והשוואה.
מעל 20 שנות ניסיון.
עד מומחה בבתי המשפט.
לייעוץ טלפוני ראשוני ללא התחייבות התקשרו: 054-421-2424, או שלחו הודעת whatsapp נשמח לשמוע מכם.

צילומים ותמונות דיגיטליות, מהווים כיום מקורות לחקירות ומשמשים כראיות בבית המשפט

בזכות נגישות המדיה החברתית, ה"גיבויים בענן" והשכיחות הרבה של מצלמות איכותיות בטלפונים הסלולריים, הולכת ומתפתחת עלייה דרמטית בתמונות, סריקות מסמכים וצילומים המוגשים חדשות לבקרים כראיות לרשויות החקירה ואכיפת החוק, על ידי אזרחים ועדים. לא אחת טוענים בעלי דין ל"כלל הראיה הטובה ביותר", כאשר מבקשים הם להשתמש בראיות דיגיטליות מצולמות אלה, כתחליף להמצאת מסמכי המקור (אותם מסמכים (דפים) שעליהם חתמו הצדדים).

לאור נגישות הטכנולוגיות המתקדמות והזמינות הרבה כל כך של כלי עיבוד תמונה הקיימים וזמינים באופן חופשי במרשתת ואפילו כאפליקציות המותקנות על המכשירים הסלולריים הזמינים כל כך בציבור, כך עולה גם השכיחות של תמונות סרוקות וצילומים המוגשים כראיות בהליכי חקירה ומשפט, לאחר שעברו שינויים ועריכה. מצב עניינים שכזה, מזמן לביהמ"ש ראיות בדויות, שעלולות להטות דין כאשר הם מוצגות בתיקי חקירה ו/או מוגשות בהליך המשפטי.

גם בתי המשפט כבר מבינים ומודעים עד כמה קל לערוך תמונה דיגיטלית בימנו ולכן מומחים מתבקשים לעיתים קרובות לנתח את אותנטיות הצילומים ואת מקוריותם של קובצי התמונה הדיגיטליים.

בזכות כלים (מדעיים) מתקדמים ודרכים יצירתיות, ניתן גם ניתן לאמת את המידע בצורה מדויקת, לבצע חקירה יסודית של אותנטיות תמונות וצילומים, תוך הקפדה על אמינותן ומקורן וכך להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) שהיא אבן יסוד בהליכי חקירה ומשפט של ימינו.
לאור קלות הביצוע ואפשרויות העריכה המגוונות והזמינות כל כך לזיוף מסמכים בעידן הדיגיטלי, כמות תיקי הזיוף והמרמה החלו לצבור תאוצה והם נמצאים בעלייה מתמדת. בעלי דין מוצאים עצמם מתמודדים מול מסמכים הנחזים להיות אותנטיים ובשעה שלא כך הדבר. גם אם יבקשו לבצע בדיקה גרפולוגית לכתב היד או לחתימות אשר במסמך, הרי שבדיקות אלה יעלו כי אכן מדובר בכתב ידם ושהחתימה גם היא חתימה שלהם. אך כאמור, בשעה שאין בנמצא מסמך (הנייר) המקורי אלא רק עותק מצולם ממנו, אז אין ערך לבדיקות מקרוסקופיות של הדף והדיו, אלא יש לבדוק את המסמכים בכלים משפטיים אחרים מעולם השוואת הצילומים.

שימוש בכלים ייעודיים הבוחנים את תוכן התמונה, את הבדלים באיכותה או בין פרטים שונים המוצגים בה ותוך התייחסות למאפיינים ולעקבות הדיגיטליים של המצלמה / הסורק שיצר את אותה תמונה דיגיטלית.

העידן הדיגיטלי החדש מציב אתגר מול איתור זיופים ומרמה במסמכים וזו העת לבחון ראיות בכלים חדישים ובטכנולוגיות מתקדמות, כדי לתת מענה בהתמודדות אל מול האתגרים החקירתיים החדשים, המתפתחים בתחום המדיה המשפטית בתחום זיוף המסמכים.

מעבר לגילוי מניפולציות בקבצים הדיגיטליים, חשובה לא פחות גם דרך הצגת הדברים בצורה אמינה ומקצועית בבית המשפט, על מנת שזה יוכל להתרשם ולקבוע האם מקבל או לא מקבל ראיה מצולמת כאמינה.

הכלים המתקדמים בהם אנו עושים שימוש בתחום הוידאו והתמונה, משמשים את מעבדות הזיהוי הפלילי המובילות בעולם, את רשויות אכיפת החוק, הצבא, הביטחון והממשל ברחבי העולם.
מדובר בכלי רב עצמה הכולל עשרות פילטרים המיועדים לבחינה וגילוי של זיופים, עריכה ומניפולציות בתמונות וצילומים, הן ברמת התוכן והן ברמת המאפיינים והעקבות הדיגיטליים של קובץ התמונה.

המומחה, דורון בלדינגר, הינו מהנדס אלקטרוניקה בהכשרתו, יוצא הייטק, מהתחום של פיתוח חומרה. ככזה, הבנתו וניסיונו הרב בתחום הטכנולוגי ולצד זאת הכשרתו המשפטית והתמחותו הייחודית בתחומי המשפט הפלילי, מאפשרים לו לנצל את הכלים הטכנולוגיים החדישים והמתקדמים ביותר בעולם, כדי להגיע אל חקר האמת גם בתחום זה.

מה הוא התאריך הנכון בו נתקבל מסמך ומה יהיו ההשלכות המשפטיות לגילויו?
גילוי זיוף וקביעת התאריך האותנטי, בו התקבלו חומרים בלשכת הוצל"פ, היא קביעה משמעותית לתוצאתו של תיק אזרחי מסוג זה.

בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם

מאמרים נוספים

יעוץ הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית
תחומי מומחיות

יעוץ, הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית

במסגרת הטיפול בתיק המשפטי, מומלץ להיעזר במומחים שמלווים את עורכי הדין, הן מבחינת יעוץ והכוונה בכיווני חקירה אפשריים והן מבחינת הגדרת וכתיבת השאלות לחקירות נגדיות של מומחי הצד שכנגד ו/או המשטרה ו/או הפרקליטות.

להמשך קריאה »
למה שמדינת ישראל תערער על תחושותיה של אמא המזהה את בנה בוידאו החמאס?
מאמרים

למה שמדינת ישראל תערער על תחושותיה של אמא המזהה את בנה בוידאו החמאס?

מיד עם פרסומו של סרטון החמאס, בו מראים לראשונה את אברה מנגיסטו, השבוי בידיהם כבר 8.5 שנים, התחילו הדעות החלוקות, הספקולציות, מקדמי האג'נדות והמומחים השונים לבחוש. כל ערוץ תקשורת, יצא עם כתבת תחקיר משלו ונראה כאילו המכנה המשותף לכולם, הוא הספק, או אולי יצירת הספק במכוון, בשאלה: האם אכן מדובר באברה מנגיסטו או באחיזת עיניים?

להמשך קריאה »
ניתוח וידאו ותמונה
תחומי מומחיות

ניתוח וידאו ותמונה

פעולות ניתוח וידאו ותמונה מתבצעות על חומר שנאסף בזירת הפשע, או זה שהתקבל מבית המשפט או מטעם בעלי הדין או בא כוחם. המטרות העיקריות בפעולות אלו הן:
א. לשפוך אור על אשר התרחש בזירה ולהגיע לממצאים העוזרים בקידום החקירה.
ב. לצורך בדיקת אותנטיות של החומר (צילומים / הקלטות) מבחינת קבילותו המשפטית לשמש כראייה עפ"י דיני הראיות.

להמשך קריאה »
חוות דעת מומחה
תחומי מומחיות

חוות דעת מומחה

עדות מומחה מוגשת לביהמ"ש בכתב, כמסמך חוות דעת מסודר עפ"י פקודת הראיות.
המומחה מצהיר כי חוות דעתו שבכתב, כמוה כעדות מעל דוכן העדים.
והצד השני במשפט רשאי לבקש לחקור את המומחה בחקירה נגדית.

להמשך קריאה »
מעבדת קול
תחומי מומחיות

מעבדת קול

בדיקות אותנטיות של הקלטות שמע וכמו גם בדיקות להשוואת קול וזיהוי של דוברים בהקלטה, הפכו לאחד הנדבכים החשובים בבדיקת ראיות מוקלטות (שמע).

באמצעות ציוד אולפן ייחודי ומשוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים בדיקות אותנטיות לאיתור עריכה ו/או התערבות בהקלטות שמע וגם בדיקות להשוואת דוברים בהקלטה ע"י מערכת "מנוע זיהוי דובר" ביומטרית.

להמשך קריאה »
שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור
תחומי מומחיות

שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור

צילום מקצועי להוכחת נזקים, מקובל בתיקים כגון: תביעות ביטוח, רשלנות רפואית, ליקויי בנייה, שריפות וכדומה.
הפקת סרט שחזור זירה מקובל בתאונות דרכים, שריפות ותיקים פליליים מורכבים.
אנו יוצאים לשטח ומצלמים שיחזור של הזירה, לאחר שניתחנו אותה עפ"י מצלמות אבטחה וראיות שונות שקיבלנו. אנו מפיקים סרטון שיחזור זירה אשר מבהיר נקודות שנויות במחלוקת וזה מוגש לביהמ"ש ביחד עם חוות דעת המומחה.

להמשך קריאה »