כוכבית 90 או טייפ מנהלים?

טופס צור קשר

רגע לפני שתהפכו את הסלולרי שלכם לטייפ מנהלים – חשוב שתדעו:

2/03/2009

ראשית, למען הדיוק וההגינות, אציין שלא יצא לי להשתמש בשרות "כוכבית 90", אך בהחלט יצא לי לייעץ ולפתור בעיות לכאלה שהשתמשו בו.

מאמר זה נכתב לאחר מבזקון אינטרנט שהובא לידיעתי המופיע בקישור הבא:

http://www.mivzakon.co.il/News_Articles/29_12_2008/index2.html

ולהלן דעתי בעניין, השרות יכול להישמע מפתה ונחמד, אך בפועל מעלה שאלות לגבי איכותו וקבילותו.

לא אכנס בדברי לעניין עלויות השרות, אלא רק לעניין יעילותו כתחליף הולם לתיעוד שיחות.

להלן מספר בעיות שעליהן לא יספרו לכם ואותן חשוב שתדעו, לפני שתעשו שימוש גורף בשרות:

א. ההקלטות נשמרות לתקופה מוגבלת ואז נמחקות!!! כפי ששמעתי מלקוחותיי, מדובר על 14 יום בלבד, בתקנון השרות, כפי שבדקתי בעצמי, ביום 27.2.09, מדובר על עד 21 יום.

ב. שמירת ההקלטות, מתבצעת כמו בתא קולי של "בזק" לצורך העניין, ההקלטות לא נשמרות במכשיר שלכם, הן מאוחסנות על שרת מסוים של החברה נותנת השרות ואתם צריכים "למשוך" אותן אליכם. אם יש בעיית תקשורת או אחרת, לא תצליחו למשוך את ההודעות – חשוב לדעת שהחברה מסירה אחריותה בעניין תקלות בהפעלת השרות, לגבי בעיות קליטה וכיסוי באזורים מסוימים ולגבי תלונות בכלל – זה חלק מתנאי ההסכם אותם תאשרו ברגע ההתחברות לשרות.

ג. רצוי לברר נתונים נוספים לגבי אורך זמן ההקלטה, האם קיימת הגבלה בעניין זה המשפיעה ישירות על משך זמן הקלטה. לדעתי, קיימת הגבלה כזו מאחר והקובץ חייב להיות מוגבל בנפח על מנת להעבירו כמיסרון (SMS) בהמשך.

עניין זה יכול להוות בעיה חמורה במצבים של הקלטה ממושכת. שכן, אם חברת הסלולר תפצל את הקובץ למספר קטעים לשם שליחה, אזי אתם צפויים לבעיה בנוגע לקבילות ההקלטה.

ברגע שהקלטה חולקה למקטעים / למספר קבצים, איננה נחשבת יותר כהקלטה רציפה עם כל מה שמשתמע מכך לעניין קבילותה כראייה אותנטית (בעניין זה עלולה לצוץ השאלה לגבי "בישול" הקלטה).

ד. מבחינה טכנית המיקרופון של המכשיר הסלולרי לא בנוי להקלטה סביבתית, המיקרופון במכשיר הטלפון (רגיל או סלולר) מיועד להקלטת הסביבה הקרובה בלבד, היינו כשאתם מדברים בסלולר, רגישות המיקרופון היא כזו שמאפשרת שישמעו אתכם בברור ועם מינימום רעשי רקע, כלומר רעשי הסביבה מונחתים משמעותית. לכן עצם הפרסום לאפשרות השימוש במכשיר הסלולרי לשם הקלטת הסביבה, הוא מוטעה ביסודו ומטעה את הציבור. לכן מי שמתכוון להשתמש במכשיר הסלולר כטייפ מנהלים טועה טעות חמורה.

לסיכום:

השרות 90* יכול אולי להוות אלטרנטיבה למקרה של "אין ברירה", אך לא לשמש כפתרון לצורכי תיעוד והקלטה, שתעמוד במבחן "נשק יום הדין" ותשמש אתכם בשלב ההוכחות על דברים שנאמרו או לא נאמרו.

טייפ מנהלים הוא הפתרון וכמה שיותר מקצועי ואיכותי כך טוב יותר.

מגוון המכשירים הינו רחב ביותר, ישנם איכותיים יותר ואיכותיים פחות וכתוצאה מכך גם טווח המחירים הינו בהתאם.

חשוב לזכור:

חוסר יעילות ו/או קבילות הראיות בתהליך ההוכחה בבית המשפט, נובעים משתי סיבות עיקריות:

  1. איכות הצילום ו/או ההקלטה הינה ירודה ולא ניתן להסתמך עליה בשלב הטעונים.
  2. הראייה אינה עומדת במבחן האמינות ו/או המקוריות (חשודה בעריכה / "בישול").

נכתב ע"י:

בלדינגר דורון, מהנדס ומשפטן, מומחה לראיות מוקלטות, ניתוח וידאו וסאונד לתחום החקירות והמשפט – פלילי ואזרחי.

מאמרים נוספים

בדיקת אותנטיות הקלטה
תחומי מומחיות

בדיקת אותנטיות הקלטה

באמצעות ציוד אולפן ייחודי ומשוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים בדיקות לאיתור עריכה / "בישול". בהקלטות וידאו ברמת הפריים הבודד (1/25 משניה) ובהקלטות סאונד ברמת דיוק של אלפיות השניה (1/1000). כל הממצאים והמסקנות בנוגע למקוריות ההקלטה,איתור בישולים, השמטות או תוספות, נרשמים בדוח מסודר המוגש במסגרת חוות דעת לביהמ"ש.

להמשך קריאה »
סמינריון משפטי - זכויות נאשמים וחשודים
מאמרים

סמינריון משפטי – זכויות נאשמים וחשודים

ספטמבר 2014
מחקר משפטי מקיף העוסק בדיון בהרשעות שווא המבוססות על הודאות שווא, אשר מושגות בתרגילים ושיטות חקירה נפסדות, וכל אלו ביחד ולחוד מביאים בסופו של דבר לעיוות הדין ולמשפט מרובה קורבנות, הן קורבן העבירה עצמו והן קורבן המערכת שהרשיעה חף מפשע.
על הבעייתיות והסכנה שבהרשעת חפים מפשע,
על הודאות שווא ואי יכולתו של ביהמ"ש לזהותן,
על הרשעת חפים מפשע, היקף התופעה, הביקורת ודרכים לפתרון ע"י ה"מודל המקביל"

להמשך קריאה »
יעוץ והדרכה
תחומי מומחיות

יעוץ והדרכה

א. יעוץ טכני ופתרונות יצירתיים בהגדרת מערכי צילום והקלטה, מערכות טמ"ס ואבטחה (וידאו וסאונד) הכוללות מצלמות גלויות וסמויות, מקרופוני שטח ומערכות הקלטה.
ב. יעוץ והדרכה בענייני הקלטות סאונד כולל סימולציות תישאול ומשחק תפקידים במהלך שיחה, על מנת למקסם את תוצאות הלקוח הן בשמירה על דיסקרטיות והן בהשגת המידע.

להמשך קריאה »
שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור
תחומי מומחיות

שרותי צילום מקצועי להוכחת נזקים ותיעוד שיחזור

צילום מקצועי להוכחת נזקים, מקובל בתיקים כגון: תביעות ביטוח, רשלנות רפואית, ליקויי בנייה, שריפות וכדומה.
הפקת סרט שחזור זירה מקובל בתאונות דרכים, שריפות ותיקים פליליים מורכבים.
אנו יוצאים לשטח ומצלמים שיחזור של הזירה, לאחר שניתחנו אותה עפ"י מצלמות אבטחה וראיות שונות שקיבלנו. אנו מפיקים סרטון שיחזור זירה אשר מבהיר נקודות שנויות במחלוקת וזה מוגש לביהמ"ש ביחד עם חוות דעת המומחה.

להמשך קריאה »
הרהורים על צדק - מדיניות הענישה ושיקול הדעת השיפוטי בגזירת הדין
מאמרים

הרהורים על צדק – מדיניות הענישה ושיקול הדעת השיפוטי בגזירת הדין

18/06/2013

על שיקול הדעת השיפוטי הרחב שעומד בפני שופטי ביהמ"ש בבואם לגזור את עונשו של נאשם, שהורשע בפלילים, תוך ציון דוגמאות מפסקי דין המצביעים על הבדלים משמעותיים אלו המביאים לחוסר שוויון בענישה ואיך כל אילו מביאים את האזרח אשר נושא את עיניו למוצא פסיקתו של ביהמ"ש לשוב ולהרהר בתקווה ובכאב הרהורים על צדק.

להמשך קריאה »