כך למד מיקי רוזנטל את הפרטים ה"מתוכמנים"

טופס צור קשר

10/03/2011

בכתבה ארוכה ומלאה בסילופים, עריכה מגמתית וחצאי אמיתות, ניסה הכתב, מיקי רוזנטל, כשהוא יושב באולפן סביב שולחן ובו מונחים לתפארת קלסרים ריקים (!) כן, כן, ריקים.

כך למעשה הציג סיטואציה של מי שחקר את פרשת רצח תאיר ראדה. למעשה, רוזנטל הביא את גירסת הפרקליטות והן אלו שכנראה לימדו אותו (את רוזנטל) את כל הפרטים ה"מתוכמנים".

ככה זה במדינת ישראל, זו השיטה וכך היא עובדת.

הרי בתחקיר מעמיק של צוות "מבט שני" בערוץ הראשון, הראנו לכם, איך בדיוק ידע רומן זדורוב את כל אותם 7 פרטים מוכמנים, אשר נמסרו לו כאמור ע"י חוקרי המשטרה. אותם חוקרים שהדריכו וכיוונו אותו גם בהודאה וגם בשחזור. וכך עד שאפילו השופטים בביהמ"ש האמינו, שאם האיש ידע פרטים "מוכמנים" אלו, אז כנראה שהוא אכן הרוצח (תוך שהם מתעלמים כמובן מכל אותן הכוונות והדרכות שקיבל).

בשבוע שעבר (2.3.11) הוכיח מיקי רוזנטל בצורה מופלאה, שהשיטה אכן עובדת (!) כאשר הוא מציג "תחקיר" מגמתי להפליא, שבו הוא נראה כל כך "משכנע" ובטוח בעצמו, עד כדי כך, שאולי אף חלק מהצופים (כמו אותם שופטים) יכולים להאמין, שאם רוזנטל ידע את כל אותם פרטים "מתוכמנים", אזי כנראה באמת הוא תחקירן אמין שמציג "תחקיר" כל כך משכנע.

כל הכבוד רוזנטל, נתת לי עוד דוגמא מאלפת, לכך שהשיטה עובדת !

אבל כמו שלא כל השופטים לא שופטים באותה צורה את העומד לפניהם לדין, כך גם לא כל הציבור "קונה" באותה מידה את שמוכרים לו.

וכך, למרות שאדון רוזנטל, הפגין כביכול בטחון רב בדבריו, כנראה שהוא עצמו לא באמת האמין להם ולכן החליט להעשיר את ה"תחקיר" הרדוד בהשתלחויות חסרות רסן לגופם של אנשים במקום לעסוק בנימוקים לגופו של עניין.

עוד הגדיל לעשות כשתיבל את דבריו בהתקפות פרועות וחסרות שחר על המומחים ועל מערכת מבט שני.

צוות מבט שני, החליטו שלא להמשיך ולהתנגח עם ערוץ 10, במקום זאת, בחרו להציף מחדש את השאלות שהיו ונותרו פתוחות.

בנקודה זו ראוי להזכיר שוב שהתוכנית "מבט שני" והערוץ הראשון בכלל פועלים בשם חופש הביטוי וזכות הציבור לדעת וללא מניעים ושיקולים זרים של רייטינג ורווח ממכירת פרסומות.

מצורף הקישור לכתבתה של מיכל קפרא ובה תגובה קצרה רק לכמה מהסילופים ששידר רוזנטל.

מגישה: קרן נויבך, עורך: איתי לנדסברג .

ואשר להוכחת הבקיאות הרבה של רוזנטל בפרטים האמיתיים של תיק רצח ראדה, הכל נמצא בקלסרים כמובן, אותם הקלסרים הריקים שמונחים על השולחן כתפאורה.

אמת יש אחת והיא תאיר לי את דרכי.
גם אם הדרך ארוכה היא וקשה, לא נרפה ידנו במלחמתנו למען גילוי האמת

ולמען משפט צדק בישראל.

כותב המאמר:

דורון בלדינגר, מהנדס, מומחה וידאו וסאונד לתחום החקירות ומשפט פלילי.

עד ההגנה במשפט זדורוב, לעניין התנהלות חקירות המשטרה והמעקבים הטכניים.

העותר מספר 1 בעתירה לבג"צ בעניין פתיחת תיק חקירת רצח תאיר ראדה ז"ל ובדיקת כווני חקירה שלא מוצו .

מאמרים נוספים

סינון רעשים מהקלטה
תחומי מומחיות

סינון רעשים מהקלטה

באמצעות ציוד אולפן משוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים פעולות לסינון רעשים ושיפור איכות השמע בהקלטות שהוקלטו בתנאים קשים. זאת על מנת שיוכל בעל הדין לפנות עם הקלטות אלה למשרדי תמלול ולהוציא את מרב המלל שנאמר ע"י הדוברים בהקלטה. כל זאת כמובן תוך שמירה על אותנטיות קובץ המקור.

להמשך קריאה »
שילוב של תמלול חזותי בתוך כדי הקלטת שמע או סרטון וידאו.
תחומי מומחיות

שילוב תמלול חזותי עם הקלטת אודיו / וידאו

באולפננו ניתן להפיק מדיות אשר כוללות את טקסט התמלול בתאום ובסינכרון מלא לתוכן ההקלטה (וידאו וסאונד), שילוב התמלול ככתוביות רצות מאפשר לביהמ"ש הבנה טובה יותר של הדברים שנאמרו, ללא הצורך במעקב אחרי מסמכי התמלול אשר מוגשים בנפרד. ראה סרטון הדגמה.

להמשך קריאה »
בדיקת זיוף מסמכים
תחומי מומחיות

בדיקת זיוף מסמכים

בעזרת כלים מתקדמים, ניתן לגלות זיופים, שינויים ומניפולציות עריכה, שבוצעו בצילומים, סריקות ותמונות דיגיטליות של מסמכים הנחזים להיות מסמך המקור ובשעה שהמקור (מסמך הנייר החתום) לא הוגש כראיה ובעלי הדין טוענים שאינו בנמצא.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות קובצי התמונה והצילומים, הן ברמת התוכן והן ברמת העקבות והמאפיינים הדיגיטליים של קובצי התמונה, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותם לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »
יעוץ הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית
תחומי מומחיות

יעוץ, הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית

במסגרת הטיפול בתיק המשפטי, מומלץ להיעזר במומחים שמלווים את עורכי הדין, הן מבחינת יעוץ והכוונה בכיווני חקירה אפשריים והן מבחינת הגדרת וכתיבת השאלות לחקירות נגדיות של מומחי הצד שכנגד ו/או המשטרה ו/או הפרקליטות.

להמשך קריאה »
תתכוננו לקיץ של מעצרים
מאמרים

תתכוננו לקיץ של מעצרים

25/06/2012

רגע לפני שתהפכו את הסלולרי שלכם לטייפ מנהלים, חשוב שתדעו.
השרות 90* יכול להוות אולי אלטרנטיבה למקרה "אין ברירה", אך זה לא פתרון לצורכי הקלטה, שישמש כנשק יום הדין ויעזור לכם בשלב ההוכחות בביהמ"ש.

להמשך קריאה »