סמינריון משפטי – זכויות נאשמים וחשודים

טופס צור קשר

לחצו כאן להמשך קריאה

ספטמבר 2014

מחקר משפטי מקיף העוסק בדיון בהרשעות שווא המבוססות על הודאות שווא, אשר מושגות בתרגילים ושיטות חקירה נפסדות, וכל אלו ביחד ולחוד מביאים בסופו של דבר לעיוות הדין ולמשפט מרובה קורבנות, הן קורבן העבירה עצמו והן קורבן המערכת שהרשיעה חף מפשע.

על הבעייתיות והסכנה שבהרשעת חפים מפשע, על הודאות שווא ואי יכולתו של ביהמ"ש לזהותן, על הרשעת חפים מפשע, היקף התופעה, הביקורת ודרכים לפתרון ע"י ה"מודל המקביל".

מאמרים נוספים

מחדל משטרתי – רצח או התאבדות - תיק טלבי
מאמרים

מחדל משטרתי – רצח או התאבדות ?

20/06/2011

משפחתו של הרב משה טלבי לא מקבלת את קביעת המשטרה כי המנוח התאבד, פונה למומחים וחוקרים פרטים, פותחת את קברו של המנוח וביחד איתו נפתחת גם תיבת פנדורה גדולה של מחדלי המשטרה שבחרה לסגור את התיק כאירוע התאבדות לאחר "חקירה" של 20 דקות בלבד.

להמשך קריאה »
חשיפה: איך מגיעים במדינת ישראל לאחוז הרשעות של 99.9% ?
מאמרים

חשיפה: איך מגיעים במדינת ישראל לאחוז הרשעות של 99.9% ?

21/12/2009

בבית המשפט המחוזי בנצרת נשמעה ביום ראשון (25.10.09) עדות בעניין התנהלות המשטרה בחקירתו של רומן זדורוב הנאשם ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל.
בדיון העיד, המהנדס דורון בלדינגר, מומחה בניתוח וידאו וסאונד לתחום החקירות והמשפט הפלילי, והסביר בפני הרכב של שלושה שופטים, את ממצאיו, המפורטים כאן.

להמשך קריאה »
בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם
תחומי מומחיות

בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים

בעזרת כלים (מדעיים) מתקדמים ביותר, ניתן לגלות זיופים ושינויים, שבוצעו בצילומים ותמונות דיגיטליות ע"י מניפולציות עריכה, או לחלופין להוכיח את אותנטיות התמונות והצילומים ולאתר את המידע המוכיח את מקוריותם.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות התמונות והצילומים, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותן לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »
פענוח זירות פשע מתיעוד
תחומי מומחיות

פענוח זירות פשע מתיעוד

פענוח וניתוח צילומים והקלטות מזירות עבירה, עפ"י הממצאים שתועדו ע"י המז"פ המשטרתי או כפי שמצויים בחומר ראיות אשר הוגש לבית המשפט (תיעוד ממצלמות אבטחה אקראיות ו/או צילומים והקלטות ממקורות שונים נוספים) ותוך השוואתם לממצאים ברי השוואה המצויים בתיק המשפטי, כגון: עקבות נעלים, עקבות צמיגים, זיהוי חשודים ועוד.
ניתוח ממצאי זירת הפשע מתיעוד, משמש לצורכי קידום תהליכי חקירה ומשפט והגעה לחקר האמת העובדתית.

להמשך קריאה »
דין בוזגלו כדין קצב
מאמרים

דין בוזגלו כדין קצב

24/05/2011

בעקבות פסיקת בג"צ האחרונה, בעניינו של משה קצב ודחיית ביצוע גזר הדין עד לערעור בעליון, נשאלת השאלה האם לא נכון לטבוע כי דין בוזגלו יהיה זהה לדין קצב, בהתאמה ל"דין ידלין כדין בוזגלו".

להמשך קריאה »