כך חוקרים תיק רצח

טופס צור קשר

הסרטון מציג דוגמאות בולטות ששודרו בטלוויזיה בשני תיקים מהגדולים והמורכבים שידעה המדינה, בהם מעורב המומחה דורון בלדינגר. תיק הרצח של הרב משה טלבי ז"ל ברבבה ותיק הרצח של הילדה תאיר ראדה ז"ל בבית הספר "נופי גולן" שבקצרין, פרשה כואבת ומורכבת הידועה גם כ"פרשת זדורוב".

מאמרים נוספים

בדיקת אותנטיות הקלטה
תחומי מומחיות

בדיקת אותנטיות הקלטה

באמצעות ציוד אולפן ייחודי ומשוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים בדיקות לאיתור עריכה / "בישול". בהקלטות וידאו ברמת הפריים הבודד (1/25 משניה) ובהקלטות סאונד ברמת דיוק של אלפיות השניה (1/1000). כל הממצאים והמסקנות בנוגע למקוריות ההקלטה,איתור בישולים, השמטות או תוספות, נרשמים בדוח מסודר המוגש במסגרת חוות דעת לביהמ"ש.

להמשך קריאה »
כוכבית 90 או טייפ מנהלים?
מאמרים

כוכבית 90 או טייפ מנהלים?

2/03/2009

רגע לפני שתהפכו את הסלולרי שלכם לטייפ מנהלים, חשוב שתדעו.
השרות 90* יכול להוות אולי אלטרנטיבה למקרה "אין ברירה", אך זה לא פתרון לצורכי הקלטה, שישמש כנשק יום הדין ויעזור לכם בשלב ההוכחות בביהמ"ש.

להמשך קריאה »
האזנת סתר – מה מותר ומה אסור?
מאמרים

האזנת סתר – מה מותר ומה אסור?

2/06/2008

על מנת שהקלטה תוגדר בתור הקלטה חוקית, ולא תיכנס תחת הגדרת "האזנת סתר בלתי חוקית", על ההקלטה להיות מבוצעת כאשר לפחות אחד מן המשתתפים מודע לביצועה ומסכים לקיומה.

להמשך קריאה »
מדיניות ענישה - שיקול דעת שיפוטי ובעיית חוסר האחידות בגזר הדין.
מאמרים

מדיניות ענישה – שיקול דעת שיפוטי ובעיית חוסר האחידות בגזר הדין.

מאמר בעניין שיקול הדעת הרחב, אשר עומד בפני שופטי ביהמ"ש בבואם לגזור את עונשו של נאשם שהורשע בפלילים. ההבדלים המשמעותיים בין פסקי דין ידועים יותר וידועים פחות, משתי נקודות מבט: מיחד משפחת הקורבן, אשר טוענת כי דמו לא פחות סמוק מדמו של קורבן מקושר אחר ומאידך טענת הנאשמים לחוסר אחידות בענישה ואפליה בינם לבין נאשמים אחרים.

להמשך קריאה »
בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים וחשיפת פעולות עריכה וזיוף בהם
תחומי מומחיות

בדיקות אותנטיות תמונות וצילומים

בעזרת כלים (מדעיים) מתקדמים ביותר, ניתן לגלות זיופים ושינויים, שבוצעו בצילומים ותמונות דיגיטליות ע"י מניפולציות עריכה, או לחלופין להוכיח את אותנטיות התמונות והצילומים ולאתר את המידע המוכיח את מקוריותם.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות התמונות והצילומים, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותן לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »
חשיפה: איך מגיעים במדינת ישראל לאחוז הרשעות של 99.9% ?
מאמרים

חשיפה: איך מגיעים במדינת ישראל לאחוז הרשעות של 99.9% ?

21/12/2009

בבית המשפט המחוזי בנצרת נשמעה ביום ראשון (25.10.09) עדות בעניין התנהלות המשטרה בחקירתו של רומן זדורוב הנאשם ברצח הילדה תאיר ראדה ז"ל.
בדיון העיד, המהנדס דורון בלדינגר, מומחה בניתוח וידאו וסאונד לתחום החקירות והמשפט הפלילי, והסביר בפני הרכב של שלושה שופטים, את ממצאיו, המפורטים כאן.

להמשך קריאה »