סינון רעשים מהקלטה

טופס צור קשר

דורון בלדינגר מומחה בשיפור איכות השמע וסינון רעשים בהקלטות שבוצעו בתנאים קשים.
מעל 20 שנות ניסיון.
עד מומחה בבתי המשפט.
לייעוץ טלפוני ראשוני ללא התחייבות התקשרו: 054-421-2424, או שלחו הודעת whatsapp נשמח לשמוע מכם.

ממטרת תהליך השיפור וסינון הרעשים היא להביא הקלטות אשר יש קושי בהבנתן, למצב בו ניתן לתמלל אותן ולהעלות על הכתב את הדברים שנאמרו בשיחה בצורה מדויקת ומלאה ככל שניתן, כדי שאלה יתקבלו כראיות אותנטיות ואיכותיות בהליך המשפטי ועל מנת שהמלל המתומלל הצורה מיטבית יוכל לשקף נאמנה את שנאמר ובצורה מלאה עם מינימום חוסרים וקטעים לא ברורים.

שיפורי הקלטה מבוצעים הן ע"י שימוש בציוד אולפני יעודי המאפשר לשפר איכויות הקלטה גם ללא התערבות מחשב והן ע"י שימוש בתוכנות מקצועיות לשיפור סאונד וסינון רעשים במצבים מורכבים יותר.

ע"י סינון רעשים ממוחשב ניתן להציף את תדרי קולות הדוברים ולהנחית משמעותית את תדרי רעשי הרקע.
כך גם בשיחות בהן יש הבדלי עוצמה משמעותיים. הבדלים הנובעים מהשוני בעוצמת קולות הדוברים ו/או כתוצאה מאיכות מכשיר ההקלטה ו/או כתוצאה מתנאי ההקלטה בשטח. (למשל כתוצאה ממיקום מכשיר ההקלטה ומרחקו מהדוברים השותפים לשיחה (לדוגמא, כאשר בעל ההקלטה נמצא בקרבת מכשיר ההקלטה והצד המוקלט מרוחק ממנו). לעיתים נדרש לבצע אף הגברות סלקטיביות למקטעים שונים בהקלטה בהתאם לכל אחד ואחד מהדוברים בשיחה.

בד"כ התוצאות משיפורים אלו הינן משמעותיות ביותר ומביאות למצב בו ניתן לשמוע את תוכן הדברים ולהשיג תמלול איכותי ומדויק לדברים שנאמרו.

באולפן, יש לנו את הציוד המתאים וניסיון רב שנים בביצוע שיפורי איכות וסינון רעשים לשיחות שהוקלטו בתנאים קשים על מנת לשפר את שמע הדוברים לכדי הבנת המלל שנאמר.

אם מדובר במקומות רועשים כגון: בבתי קפה, במסעדות, ברחוב סואן, ברכב נוסע או בזמן שהרדיו מנגן ברקע ועוד.

אם מדובר בהקלטות שהוקלטו במקומות הסובלים מהחזרי סאונד, כגון חדרי מדרגות, לובי, תא בכלא וכדומה, כשההקלטה סובלת מבעיית אקו (Echo) קשה.

או כאשר מקליטים בצורה סמויה ומכשיר ההקלטה בתוך כיס או תיק ואז ההקלטה סובלת מעמימות קשה בסאונד.

לאחר ביצוע עבודת השיפור, נמסור ללקוח דיסק הכולל גם את ההקלטה המקורית (זו שלפני השיפור) וגם את קובצי ההקלטה שלאחר השיפור בצירוף מסמך (דו"ח פעולה) נלווה שמפרט לביהמ"ש את כל העבודה שבוצעה ובשקיפות מלאה, ככל שזה נדרש.

מעבר לכל האמור אנו מבצעים גם המרות בין פורמטים שונים של הקלטה (קלטות אנלוגיות רגילות, מיני טייפ מנהלים, הקלטות דיגיטליות שונות, הקלטות ממכשירי סלולר, חילוץ השמע מקובצי וידאו ועוד).

כמו כן, מבצעים העברות של הקלטות שונות למדיות מתאימות על מנת שאלה יוכלו להיות מוגשות כראיות בהליכים משפטיים ובמספר העותקים הנדרש. גם במצבים אלו מצורף לדיסקים הנאמנים למקור מסמך המאשר את העבודה שבוצעה ודרך הביצוע של יצירת הנאמן למקור.

ברשותנו ציוד אולפני מתקדם לשיפורי סאונד וכמו כן, במצבים קיצוניים בהם נידרש שיפור ממוחשב, אז האופציות לבניית פילטרים לשיפור סאונד הן רחבות ביותר.

סינון רעשים מהקלטה

סינון רעשים מהקלטה

מאמרים נוספים

יעוץ הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית
תחומי מומחיות

יעוץ, הכוונה והכנת שאלות למומחים בחקירה נגדית

במסגרת הטיפול בתיק המשפטי, מומלץ להיעזר במומחים שמלווים את עורכי הדין, הן מבחינת יעוץ והכוונה בכיווני חקירה אפשריים והן מבחינת הגדרת וכתיבת השאלות לחקירות נגדיות של מומחי הצד שכנגד ו/או המשטרה ו/או הפרקליטות.

להמשך קריאה »
ניתוח וידאו ותמונה
תחומי מומחיות

ניתוח וידאו ותמונה

פעולות ניתוח וידאו ותמונה מתבצעות על חומר שנאסף בזירת הפשע, או זה שהתקבל מבית המשפט או מטעם בעלי הדין או בא כוחם. המטרות העיקריות בפעולות אלו הן:
א. לשפוך אור על אשר התרחש בזירה ולהגיע לממצאים העוזרים בקידום החקירה.
ב. לצורך בדיקת אותנטיות של החומר (צילומים / הקלטות) מבחינת קבילותו המשפטית לשמש כראייה עפ"י דיני הראיות.

להמשך קריאה »
בדיקת זיוף מסמכים
תחומי מומחיות

בדיקת זיוף מסמכים

בעזרת כלים מתקדמים, ניתן לגלות זיופים, שינויים ומניפולציות עריכה, שבוצעו בצילומים, סריקות ותמונות דיגיטליות של מסמכים הנחזים להיות מסמך המקור ובשעה שהמקור (מסמך הנייר החתום) לא הוגש כראיה ובעלי הדין טוענים שאינו בנמצא.
ע"י חקירה יסודית של אותנטיות קובצי התמונה והצילומים, הן ברמת התוכן והן ברמת העקבות והמאפיינים הדיגיטליים של קובצי התמונה, ניתן להגיע אל חקר האמת העובדתית(!) ולשלול או לאשר את קבילותם לשמש כראיות בהליכי חקירה ומשפט.

להמשך קריאה »
הרהורים על צדק - מדיניות הענישה ושיקול הדעת השיפוטי בגזירת הדין
מאמרים

הרהורים על צדק – מדיניות הענישה ושיקול הדעת השיפוטי בגזירת הדין

18/06/2013

על שיקול הדעת השיפוטי הרחב שעומד בפני שופטי ביהמ"ש בבואם לגזור את עונשו של נאשם, שהורשע בפלילים, תוך ציון דוגמאות מפסקי דין המצביעים על הבדלים משמעותיים אלו המביאים לחוסר שוויון בענישה ואיך כל אילו מביאים את האזרח אשר נושא את עיניו למוצא פסיקתו של ביהמ"ש לשוב ולהרהר בתקווה ובכאב הרהורים על צדק.

להמשך קריאה »
שילוב של תמלול חזותי בתוך כדי הקלטת שמע או סרטון וידאו.
תחומי מומחיות

שילוב תמלול חזותי עם הקלטת אודיו / וידאו

באולפננו ניתן להפיק מדיות אשר כוללות את טקסט התמלול בתאום ובסינכרון מלא לתוכן ההקלטה (וידאו וסאונד), שילוב התמלול ככתוביות רצות מאפשר לביהמ"ש הבנה טובה יותר של הדברים שנאמרו, ללא הצורך במעקב אחרי מסמכי התמלול אשר מוגשים בנפרד. ראה סרטון הדגמה.

להמשך קריאה »
בדיקת אותנטיות הקלטה
תחומי מומחיות

בדיקת אותנטיות הקלטה

באמצעות ציוד אולפן ייחודי ומשוכלל, תוכנות ייחודיות וניסיון רב בתחום, אנו מבצעים בדיקות לאיתור עריכה / "בישול". בהקלטות וידאו ברמת הפריים הבודד (1/25 משניה) ובהקלטות סאונד ברמת דיוק של אלפיות השניה (1/1000). כל הממצאים והמסקנות בנוגע למקוריות ההקלטה,איתור בישולים, השמטות או תוספות, נרשמים בדוח מסודר המוגש במסגרת חוות דעת לביהמ"ש.

להמשך קריאה »